گلشیفته: به مدت 7 ماه از من به خاطر نداشتن حجاب در نیویورک بازجویی می کردند

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: اصغر فرهادی با تردید به سؤالاتی در مورد تظاهرات ایران که پس از انتخابات در کشورش روی داده پاسخ می دهد

. به گزارش سرویس بین الملل رخداد(Rokhdad.org)، وی در پاسخ به فیگاور می گوید: «این انفجار ریشه های عمیقی دارد و تلاطم ها از خیلی وقت پیش به وجود آمده بود… اگر هر دولتی به شخصیت انسان احترام می گذاشت، بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شد.

اصغر فرهای می افزاید: آقای احمدی نژاد به کسانی که مانند او فکر نمی کنند احترام نمی گذارد. ولی من امیدم را از دست نمی دهم و به هموطنان اعتقاد دارم. نمی گویم که فیلمسازی در ایران مشکلات خود را ندارد، ولی روحیه من به شکلی نیست که در این مورد اعتراض کنم یا در مورد سانسور اظهارنظر نمایم. من همیشه به موضوعات حساس روی آورده ام و در نهایت در فیلم هایم به همان موضوع می پردازم: قضاوت نسبت به دیگران.»

گلشیفته فراهانی در نقش سپیده که درحال حاضر در پاریس و در تبعید بسر می برد می گوید: «سپیده آرزوی خوشبختی دیگران را دارد، ولی برخلاف میلش باعث بدبختی می شود.» فراهانی در سال ۱۹۸۳ در تهران متولد شد و از ۴ سالگی قطعات شوپن و باخ را می نواخت. در ۱۴ سالگی برنده جایزه بهترین بازیگر زن به خاطر نقشش در فیلم «درخت گلابی» شد. او طی ۱۰ سال در ۱۷ فیلم نقش آفرینی کرده. پس از بازی در فیلم «مجموعه دروغ ها» ساخته ریدلی اسکات روابط او با کشورش کمی تیره شد. بازیگر مرد مقابل او در این فیلم لئوناردو دی کاپریو بود.

گلشیفته فراهانی می گوید: «زمانی که داشتم به لندن می رفتم تا برای فیلم شاهزاده پارس تمرین کنم، گذرنامه مرا در فرودگاه توقیف کردند و اجازه ندادند از ایران خارج شوم. به مدت ۷ ماه از من به خاطر بازی در فیلم ریدلی اسکات و همچنین شاهزاده پارس بازجویی می کردند. آنها بخصوص مرا مؤاخذه می کردند که چرا در فیلم مجموعه دروغ ها، در نیویورک، حجاب بر سر نداشتم. این واقعاً افتضاح بزرگی است.»

او در سال ۲۰۰۸ موفق شد از ایران بگریزد. وی می افزاید: «درواقع همه می توانند به ایران وارد شوند، ولی مشکل خارج شدن از ایران است. . آرزوی من دستیابی به دموکراسی است. ولی بهای پرداخت آن چقدر است؟ «

No Responses Yet

  1. تف به ذات افراطي خامنه اي و احمدي نژاد ابله

  2. امثال مثل این گلشیفته آبروی اسلام را برده اند.

  3. مرگ بر خامنه ای و احمدی نژاد.مرگ بربسیجی و پاسدار زنازاده

  4. خوبه همه بدانند که ایت الله طالقانی در همان اول انقلاب در روزنامه کیهان اعلام نمود: برای حجاب هیچ اجباری نیست. عکس این صفحه از روزنامه کیهان توی برخی سایتها قرار داده شده است می توانید خودتان ببینید.

  5. آیتالله خمینی و طالقانی هر دو در سال 1358 در روزنامه اطلاعات نوشتند در حجاب اجباری نیست

  6. آخه آدم چی بگه

  7. من اکثر نظرات تو رو میبینم. برداشت من از تو اینه که تو یه آدم احمقی که از هیچی خبر نداری و همینجوری خودت چرند میگی

  8. اشکال نداره . من که خوشحالم اینجا بمونه که چی بشه ؟ میره اونجا حداقل میتونه یه کاری بکنه صداش به یه جایی میرسه . خودشم راحت و موفقه . منتظر موفقیت های آیندش باشید .

  9. واقعا متاسفم به جای قدردانی کردن از گلشیفته بخاطر این همه پیشرفت که تونسته در یه فیلم امریکایی بازی کنه باید اون رو بخاطر نداشتن حجاب بازجویی کرد (خنده داره)

  10. پاسخ به پاسخ جهاد که خود تو هم شاید نفهمی چرا خودتو کامل تر می دونی من به عنوان یک ایرانی اصیل با پیروی از آموزگاری چون زرتشت نبی بدانی که حجاب یکی از اصول فرهنگ و تمدن ایرانی بوده و هست پس اسلام پیز زیادی نگفته اگه می خواهید اطلاع بیشتری بدست آورید کمی اطلاعات دارم در اختیار تان می گذارم 09356643071 و iranarea7@yahoo.com

  11. ابتین جان جیره خوار یه سوال:

    این مدل جدید عوام فریبیتونه؟

    اخه احمق جان تمام حرفهای تو نشان دهنده این حقیقت است که یکی از همین مسلمونای افراطی هستی بعد میگی که زرتشتی هستی…

    وا عجبا…

    عوام فریبی تا کجا؟

    اخه به کجا میخواهید برسید؟

پاسخی بگذارید

