اگر امام حسين (ع) به ايران آيد؟!.

سنی نیوز:هيچ با خودتان فکر کرده‌ايد که اگر امام حسين (عليه‌السلام) در همين روزگار ما و درگوشه‌اي از ميهن اسلامي عزيزمان زندگي مي‌کرد، و مي‌خواست از همان کارهايي بکند که در زمان يزيد کرد (براندازي: تغيير حکومت با آراء عمومي، بر هم زدن وحدت مسلمين، بر هم زدن امنيت اجتماعي، مخالفت با ولايت اميرالمؤمنين يا ولي امر مسلمين جهان)، چه بر سرش مي‌آمد؟ خب، احتمالات ممکن از اين قرار است

(1)    احتمالاً هر روز در راه خانه و کار مورد حمله‌ي گروهي ناشناس ـ يا لباس شخصي ـ  قرار مي‌گرفت!

(2)    چند نفري او را به زور سوار ماشيني مي‌کردند و به محلي نامعلوم مي‌بردند و هر بلايي مي‌خواستند به سرش مي‌آوردند؛

(3)    پگاه، او را در کوچه‌اي يا جايي متروک مي‌يافتند که خفه شده بود!

(4)    ماشيني او را زير مي‌گرفت!

(5)    يکي از فداييان اسلام! او را با چاقو يا تير مي‌زد!

اينها که گفتيم، البته، همه غيردولتي و غيررسمي و به دست گروههاي «خودسر» انجام مي‌شد!  و بدون شک حکومت کاملا از آنها بي اطلاع مي‌بود!!!

اما دولت به‌طور رسمي چه مي‌کرد؟ — به اتهام براندازي نظام، و چه و چه و …، بازداشت مي‌شد:

(1)    در بازداشتگاه دستانش را به صندلي مي‌بستند، يا از سقف آويزانش مي‌کردند، و چند نفر تا مي‌توانستند و تا هرجا که دلشان مي‌خواست او را با مشت و لگد مي‌زدند؛

(2)    او را ماهها در اتاقي دومتري، تنگ و تاريک و نمور و سرد، محبوس مي‌کردند؛

(3)    او را تهديد به آزار و تجاوز جنسي همسران و دخترانش مي‌کردند و، شايد، عملي هم مي‌کردند؛

(4)    بعد از مدتي، شايد، او به هزار گناه نکرده اعتراف مي‌کرد و حاضر به مصاحبه‌هاي مختلف با وسايل ارتباط جمعي مي‌شد!

(6)   او مقاومت مي‌کرد، و با فشارهاي بين‌المللي، يا بنا بر مصلحت نظام، و با سپردن تمامي دارايي خود و نياکان و بستگانش به عنوان وثيقه، آزاد مي‌شد؛ اما با تن و رواني در هم شکسته و رنجور و هزار بيماري لاعلاج — او ديگر نمي‌توانست زندگاني معمول خود را بکند و بقيه‌ي عمرش به معالجه مي‌گذشت!

(7)    او در دادگاه عدل اسلامي! محکوم به اعدام مي‌شد، در جايي نامعلوم به خاک سپرده مي‌شد، و خانواده و بستگانش از عزاداري منع مي‌شدند

راستي چه نيکبخت بود امام حسين (عليه‌السلام) که در زمانه‌‌اي بدوي زندگي مي‌کرد، در زمانه‌اي که هنوز تمدن آن‌قدر پيشرفت نکرده بود که جامعه به چند نفر (دولت) اين اجازه را بدهد که دست کسي را ببندند و او را بي‌دفاع به هرکجا که مي‌خواهند ببرند و در تنهايي هرچه مي‌خواهند با او بکنند! خوشا به حال حسين بن علي که در «عصر قهرمانان» مي‌زيست، نه در عصر انسانهاي کوچک، نه در عصر «دولتها». امشب دوست دارم نگاهي روسويي به «عاشورا» بکنم، چرا که ما در عصري زندگي مي‌کنيم با انسانهايي نامردتر از شمر، عصر انسانهاي کوچک (به قول ويلهلم رايش). اين هم شايد يکي از عواقب گذر از عصر طبيعت به جامعه‌ي مدني باشد! کسي مقصر نيست. اينها همه از تمدن است. مرگ بر اين تمدن بورژوايي!

اين قرن بيستم اصلاً قرني کثافت است. پليدتر از اين قرن در تاريخ زندگي بشر نبوده است. قرني که شمشير و اسب را از انسان گرفت و به جايش آهن گذاشت. قرن انقلابها. قرن جنگهاي جهاني. قرني که «شاه» را گرفت و به جايش «رهبر» گذاشت: هيتلر، موسوليني، لنين، استالين، مائو، کيم ايل سونگ، پل پوت، حافظ اسد، و … همه‌ي اينها را «رهبر» («Fuhrer» و «قائد» و …) خطاب مي‌کردند. هيچ شاهي در جنايتکاري به پاي اين «رهبران» نرسيده است. چه خوب بود عصر قديم، حتي تا همين قرن نوزدهم مي‌شد «دوئل» کرد و در جنگي برابر مُرد.

امام حسين خوب مُرد. مرگش زيبا بود. مرگش باعظمت بود. او را تا زنده بود کسي نتوانست بزندش. کسي نتوانست شکنجه‌اش کند. کسي نتوانست حبسش کند. کسي نتوانست خانه‌نشينش کند. کسي نتوانست از بيکاري و بي‌پولي بترساندش. او سوار اسبش شد و رفت. نگذاشت او را در کوچه‌ها از پشت با خنجر بزنند. نگذاشت او را در هنگام طواف کعبه بکشند. او مرد دشتهاي باز بود. چون در عصري زندگي مي‌کرد که هر مردي مي‌توانست اسبي و شمشيري داشته باشد. امام حسين مردن را خوب مي‌شناخت. هيچ مردي که سلاحي نداشته باشد آزاد نيست.

منبع: با تصرف «فل و سفه»

Advertisements

6 پاسخ

  1. تحلیل جالبی بود

  2. خیلی تحلیل جالبی بود واقعا دست مریزاد

  3. سلام علیکم

    واقعاً همینطور است که شما می فرمائید. اما باید اضافه کنم که این رفتار ها و وحشی گری ها از دوره ی شاه اسماعیل صفوی در تار و پود پیروانش نقش بست. تا پیش از آن مردم ایران در بین بلاد اسلامی الگوی دوستی و تمدن اسلامی و انسانی بودنند تا جائی که شاه زاده های کشور های همجوار فارسی را به عنوان زبان ابراز احساسات و زبان فراگیری علوم و حکمت می آموختند و به این زبان شیرین اشعار زیبائی می سرودند. و ایران الگوئی شایسته و بایسته بود در بین کشور های دیگر، و سراسر این مرز و بوم پر بود از دانشگاه ها و دانشمند های بزرگ که امرزه در علم تاریخ و فقه و ستاره شناسی و پزشکی و … به آثارشان استناد می شود. در آن دوران شیعه و سنی در کنار یکدیگر و در یک مسجد و پشت سر یک امام به عبادت خالقشان می پرداختند و از آثار باقی مانده ی آن دوران پیداست که جوانمردی و صداقت و یکرنگی و یکتاپرستی و نیک اندیشی و مهربانی در بین مردمان و حاکمان این مرز و بوم موج می زد و همه و همه در کنار یکدیگر در صلح و آرامش می زیستند.
    اما هنگامی که شاه اسماعیل صفوی با پیروانش یعنی همان تاتارهائی که از آناتولی(ترکیه فعلی) وارد خاک ایران شده بودنند شروع به تاخت وتاز کرد و به هر آبادی و شهری که رسید آنجا را به ویرانی کشاند و عالمانش را اعدام کرد و به مردمانش تجاوز نمود و اوباش شهر را برسرشان گماشت و پسرش شاه تهماسب صفوی آخوندهای مالدوست را از جنوب لبنان و حله ی عراق وارد ایران کرد و شیعیان ایران را مخالف و سنیان را معاند خود نامید و این فرهنگ قتل و غارت و تجاوز و شکنجه را در این کشور رایج نمود. و آن آخوند ها برای بقای خود کتابهائی نوشتند که بیشتر مطالبش مخالف دین راستین اسلام و سنت نبوی است، پس از آن فرزندانی را که بر اثر قتل و غارت شهرشان یتیم کرده بودند پروش دادند و این کتابها را به آنها آموختند .
    بله بدین صورت بود که بسیاری از سنیان نابود شدند و شیعه ی علوی از بین رفت و جایشان را به شیعه ی صفوی دادند و در افکار پیروانش این موضوع را حک نمود که باید با مخالفان چنین رفتارهای غیر انسانی انجام داد و بدین جهت است که شیعه ی صفوی جان ومال و ناموس مردم را از آن خود می داند. البته ناگفته نماند که تمام این مطالب را خود کاتبان دربار صفوی کتباً ثبت نموده اند و بنده به شما هموطنان عزیز پیشنهاد می کنم حتماً کتاب ((تاریخ شاه اسماعیل صفوی )) که آقای امیر حسین خنجی با ذوق و سلیقه ی زیبائی تغریبا در 200 صفحه با ذکر منابع وقایع نگاشته اند را مطالعه فرمائید تا بدانید که ایران و ایرانی چه بود و چه شد.
    به امید ایرانی اسلامی
    برادر کوچکتان
    مرصاد

  4. boro baba
    delet khoshe
    khodet mibori
    khodet miduzi
    motmaen bash age emam hosein mibud in dafe az share shoma rahat mishim

    • adamaye bisavad va khorafat garaee mesle shoma ejaze dadan ke manlekate be in roz biofte yeki ham ke harfe hagh mizane ba ye seri harfaee ke khodetonam nemifahmin say mikonin be hashiye berin

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: