کروبی: این وحشیگری در زمان شاه هم نبود

راديو فردا  : مهدی کروبی، یکی از دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری، در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون هلند خشونت‌های انتخابات را در مقایسه با برخورد نیروهای امنیتی دوره محمدرضا پهلوی پدیده‌ای تازه توصیف کرد که در دوره زندگی سیاسی خود با آن روبه رو نشده است.

تلویزیون هلند صحبت‌های مهدی کروبی در این مصاحبه را با فیلم‌های روزهای انتخابات، اعتراض‌های مردمی و برخورد خشونت‌بار نیروهای امنیتی با مردم تلفیق کرده است؛ تازه‌ترین تصاویر این مصاحبه مربوط به ضرب‌وشتم دختران در روز ۱۳ آبان‌ماه به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی است.

مهدی کروبی در این مصاحبه می‌گوید: «دست‌مان خیلی بسته است؛ روزنامه ما تعطیل است؛ حزب‌مان تعطیل است و در خانه نشسته‌ایم.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دستگیری خود را می‌دهد، می‌گوید: «هیچ موضوعی را آدم نمی‌تواند بگوید که امکان ندارد.»

مهدی کروبی یکی از «اشکالات جدی» محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم، را «دشمن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تراشی‌های» وی برمی‌شمارد که باعث «بسیج کشورها» علیه خودش می‌شود.

مهدی کروبی درباره نخستین واکنش خود به اعلام نتایج انتخابات نیز می‌گوید: «طبیعی بود که ناراحت شدم و یقین کردم… انتخابات ناسالم است.»

این نامزد معترض انتخابات می‌گوید: «بخش اعظم ناراحتی‌ام برای جامعه بود، نه برای خودم.»

وی در ادامه یادآور می‌شود که طبیعی است که به لحاظ شخصی نیز از این نتیجه ناراحت شده باشد.

مهدی کروبی در ادامه این مصاحبه گفت: «احساس کردم مردم با یک امیدی برای تغییر آمدند و به نظر من هم تغییر لازم است.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره سرکوب مردم در روزهای پس از انتخابات می‌گوید: «اولا من فکر نمی‌کردم این طور برخورد شود. بعد هم فکر نمی‌کردم برخورد به این گستردگی و به این وحشیگری و به این خشونت بشود. خیلی ناراحت شدم، برخی شب‌ها بدون مبالغه خوابم نمی‌برد.»

پس از این سخنان  مهدی کروبی، تلویزیون هلند فیلمی از روز ۱۳ آبان را نشان می‌دهد که در آن یک مامور نیروی انتظامی به صورت دختری با باتوم ضربه می‌زند و وی نقش بر زمین می‌شود؛ در صحنه بعد، یک پلیس ضدشورش با باتوم به پاهای دختری می‌کوبد.

تلویزیون هلند به صحبت‌های مهدی کروبی بازمی‌گردد: «می‌دیدم ماموران به شدت خانم‌ها را می‌زنند، اصلا برای من تازگی داشت؛ فکر می‌کردم این چه داستانی است. ما خیلی تظاهرات در زمان شاه دیده بودیم؛ خیلی خشونت‌ها دیده بودیم؛ مبارزه کرده بودیم، اما با این سادگی و روانی و بی‌باکی این طور کودک را بزنند، خانم‌ها را بزنند، [ندیده بودیم].»

مهدی کروبی با اشاره به تجربیات خود در دوران محمدرضا شاه پهلوی می‌گوید که در آن زمان نیروهای امنیتی به اصطلاح می‌خواستند مردم فرار کنند و هدف‌شان متفرق کردن مردم بود.

پس از این اظهارات صحنه‌ای از به محاکمه کشیده شدن محمدعلی ابطحی، از حامیان مهدی کروبی، نشان داده می‌شود و در ادامه نمایشگاه مطبوعات و حمله طرفداران محمود احمدی‌نژاد به مهدی کروبی.

مهدی کروبی از «فحاشی» و پرتاب اشیاء و انداختن عمامه خود در نمایشگاه مطبوعات می‌گوید.

«کروبی، کروبی، حمایتت می‌کنیم» شعاری است که در فیلم شنیده می‌شود.

مهدی کروبی در پایان این مصاحبه می‌گوید معترضان این دولت را قبول ندارند و «طبیعی است که اینها حرکت خود را که همان خواسته‌‌های مشروع‌شان است پیگیری می‌کنند و به آن می‌رسند».

29 پاسخ

  1. كروبي كروبي حمايتت ميكنيم

  2. کروبی کروبی حمایتت می کنیم

  3. كروبي احمق ترين شيخ دنيا . . .

  4. درود بر کروبی با غیرت
    مرگ بر خامنه ای

  5. برای کروبی و اظهاراتش متاسفم
    خدا عاقبتش را ختم به خیر کند

  6. کروبی، کروبی، حمایتت می‌کنیم

  7. با سلام و درود به شهدای جنبش.
    من خود به دلیل وبلاگ نویسی و …… بعد از انتخابات به بازداشتگاه رفته ام. با کمال ایمان فکر میکنم ملت در مسیری هستند که انتهای این مسیر فقط و فقط پیروزیست. .ملت نباید از هزینه دادن بترسد. درود و سلام بر دانشجویان عزیز و رهبران جنبش.
    هموطنان عزیز فراموش نکنید که شوروی سابق با کا گ ب معروفش که نصف کره زمین را کنترل می کردند عاقبت چگونه در مقابل مردم شکست و سر تعظیم فرود آورد.
    در ضمن یادی هم از دوستان جنبش دانشجویی تیر ماه 78
    نیز بکنید که بعضی هایشان جایشان امروز جدا خالیست.

    • دوست عزیز
      من کاملا با تو موافق هستم
      مرگ بر احمدی با هر چی مثل اونه
      رضایی هم رفت سمت احمدی
      پس اونم فرت
      فقط مونده موسوی با کروبی
      هر دوشون خوب هستن
      ممنون

  8. کروبی با غیرت
    برس به داد ملت..
    یه چیز مثل روز روشنه, اینکه:
    ما پیروزیم..

    • آره آره راست میگی
      دیگه 16 آذر همه چیز تموم میشه
      پیروز میشیم و دیگه هیچ مشکلی نداریم
      دیگه آزادی کامل !
      بنزین و مرغ گوشت هم مجانی !

  9. خاک علم بر سرت شه پیر خرفت

  10. درود بر كروبي با غيرت
    به اميد پيروزي جنبش سبز

  11. من درد می کشم، میییییییفهمیییییییید؟
    هر دارویی نمیتونم مصرف کنم. اعتیاد دوران جوانی بدنم رو به مسکن های مخدر مقاوم کرده.مسکن قوی هم کانسرمو پیشرفت می ده.

  12. شما طرفداران کروبی خیلی احمقید مثل اینکه یادتون رفته زمانی که این سگ پیر رییس مجلس بود ویا رییس بنیاد شهید بود چه غلطهایی که نکرد حداقل یه شخصیت جدید پیدا کنید نه کروبی احمق رو

  13. بابا اين كروبي منو ياد گربه نره ميندازه.

  14. نگرش نيوز ….به اون نگرشي كه نداري .درود بر كروبي مرگ بر اصل ولايت فقيه

  15. آقاي كروبي اميدوارم خدا به تو رحم كند و آخر عمري به آرزوي خودت برسي . مي ترسم با اين كهولت سن و آلزايمري كه داري خواب پيروزي را هم نبيني . مثل عمر سعد خواب شهر ري را نيز نخواهي ديد

  16. فعلا همین پیر زده دهن شما و دارو دستتون رو سرویس کرده خوب داره خواب از چشم همتون میگیره
    زنده باد کروبی
    زنده باد موسوی
    مرگ بر انتری نژاد و خامنه ای بی شرف

  17. درود.من خودم تو درگیریهای بعد انتخابات دستگیر شدم, میخواستم به کسانی که به شخصیت دیگران توهین میکنند منظورم به کروبی بگم داداش انسان جایز الخطاست شاید توبه کرده من خودم قبل انتخابات آمار کروبی رو داشتم از وضع مالی گرفته تا… ولی مهم اینه الان با ماست درضمن ما با کسی کاری نداریم اکثر کسانی که مخالفن طرفدار کسی نیستند مثل خودم. خواسته ما اینه آزادی بدون قید و شرط.مهم اینه که خدا هم طرفدار آزادیست.و از ظلم و ستم خوشش نمییاد. و حکم جهاد داده. اگر دین نداری آزاده باش.
    آزادی برای ایرانی شهادت برای ما.

  18. من نمیدونم چرا کروبی
    اون واقعن یه احمقه از کفهای دور دهنش معلومه
    چرا این بی شرف از خدا بی خبر آخه چه گلی به سر ما زده که طرفدارشین
    یه پرونده مثبت از کاراش بگید تا آدم باور کنه که اونم کسیه
    این آدم کثیف هم بی ناموسه هم بی سواد

  19. كروبي نون به نرخ روز خوره
    يه بار با شاه ميجنگه يه بار انقلاب اسلامي
    تكليفش روشن نيست

  20. خدا لعنت كنه اين احمدي نژاد ديوونه رو انشاالله به اميد پروردگار به زودي مثل سگ سقط ميشه.

  21. آخه یکی نیست به این مرتیکه بگه تو خودت زندان درست کرده بودی .
    وای بر این کروبی در شب اول قبرش
    انشا الله توبه کند و خدا از سر تقصیراتش بگذرد و لی حق الناس را خداوند هم نمیگذرد .

    و به همه دوستان بگویم که روزی تنها در برابر خدا باید پاسخگو باشیم .

    اللهم عجل لولیک الفرج

  22. زنده باد کروبی و جنبش سبز ایران

پاسخی بگذارید

